10 نکته که لازم است قبل از بازي کردن Rage 2 بدانيد, از زمان عرضه قسمت اول بازي Rage سالهاي زيادي گذشته است و شايد آن بازي در زمان خودش نتوانست نظرهاي زيادي را سمت خودش جلب کند اما پتانسيل بسيار زيادي براي موفقيت داشت، از دنياي ديوانهوار و آخر اماني تا هوش مصنوعي و گيم پلي و داستان.
حال 3 روز ديگر بيشتر باقي نمانده تا پس از 8 سال دوباره به دنياي Rage برگرديم اما چيزي که بسيار واضح و روشن است تفاوت زياد نسخه دوم از فضا تا لحن بازي با نسخه اول است. در اين مقاله سعي شده تا به نکات قابل توجهاي که بايد آنها را از قبل از خريدن Rage 2 در نظر بگيريد اشاره شود، با بازيسنتر در اين مقاله همراه شويد.
فضاي بازي
قسمت دوم به مانند نسخه اصلي در همان دنياي آخراماني که با برخورد شهاب سنگ به نابودي کشيده شده بود در جريان است اما با اين تفاوت که داستان Rage 2 در سال 2165 و دقيقا 35 سال بعد از نسخه اول بازي روايت ميشود.
بازماندگان واقعه توانستهاند کمي از تمدن را دوباره به سياره زمين برگردانند اما همچنان همه چيز بر وفق مراد انسانيت نيست، گروه ظالم و خشن بازي يعني The Authority همچنان فعال هستند و بلکه بزرگتر و قويتر نيز شدهاند و به شکل کاملا بي رحمانهاي هرکس و هرچيزي که با آنها مخالفت ميکند و قدرتشان را زير سوال ميبرد، نابود ميکنند.
با اينحال همچنان گروههاي متفرقه و راهن با قدرت در بازي خودنمايي ميکنند. شخصيت اصلي بازي يعني Walker (واکر) يکي از آخرين بازماندههاي رنجرهاي زمين است که توسط گروه Authority مورد خشم واقع ميشود و او در تلاش براي گرفتن انتقام و در نهايت نابود کردن آنها است.
بازي Rage 2
شخصيتهاي جديد و بازگشت شخصيتهاي قديمي
با وجود اينکه Rage 2 قصد دارد داستاني کاملا جديد و متفاوت نسبت به نسخه اول بازي آن هم پس از پرش زماني طولاني را به همراه شخصيتهاي کاملا جديد و جذاب روايت کند اما همچنان در گوشه و کنار بازي ميتوانيد چندين کاراکتر نام آشناي نسخه اصلي را به مانند Antony و Kvasir و Hagar ملاقات کنيد.
با وجود اينکه تمرکز اصلي بازي بروي دنياي باز و گيم پلي شوتر اول شخصش است اما روايت يک داستان جالب از طريق شخصيتهاي جديد و قديمياش يکي ديگر از اهداف اصلي بازي خواهد بود.
ساخت و توسعه بازي
با وجود اينکه نام استديو افسانهاي id Software (سازنده سري بازيهاي Doom) در شناسنامه بازي ميدرخشد و بخش مهمي از بازي يعني قسمت تيراندازي و تفنگها بر عهده اين استديو بوده است اما همچنان بخش اصلي و بزرگ بازي يعني طراحي دنياي باز و مراحل و داستان بر عهده استديو نه چندان خوشنام و نام آشناي Avalanche (سازنده سري بازيهاي Just Cause) است. اين قسمت با همکاري کامل اين دو استديو ساخته شده است.
موتور ساخت بازي
با وجود اينکه استديو id Software همچنان در ساخت و توسعه بازيهايش از موتور id Tech بهره ميبرد اما Rage 2 با موتور اختصاصي استديو Avalanche يعني Apex ساخته شده است. دليل اين تصميم سازگاري بيشتر اين موتور با بازيهاي دنياي باز و اهداف کلي بازي بوده است.
دنياي پيرامون
بديهي است که Rage 2 بازي دنياي باز خواهد بود اما شايد نکته قابل توجه، دسترسي کامل بازيباز به تمامي نقاط نقشه بازي از همان ابتدا باشد. همچنين نقشه دنياي بازي با شهرها و مکانهاي متفاوت و متنوع زيادي براي گشت گذار پر شده است.
پوششهاي زيست محيطي
برخلاف نسخه اول و فضاي کاملا قهوهاي رنگ حاکم بر کل بازي، Rage 2 روند کاملا متفاوتي را در پي گرفته و اين نسخه رنگ بنديهاي کاملا متنوع (به مانند رنگ اصلي بازي يعني صورتي بسيار جذاب آن!) به همراه مناطق متفاوت را به همراه خواهد داشت، از مناطق جنگلي تا مردابي و شهرها و به مانند نسخه اصلي، مناطق صحرايي.
وسايل نقليه
با توجه به اينکه سازنده اصلي بازي همان سازنده بازي Mad Max ( ديگر ساخته استديو Avalanche) است کاملا قابل انتظار بود که وسايل نقليه جنگي و متنوع بخش مهمي از گشت گذار و گيم پلي بازي خواهند بود. هرچند در نسخه اول نيز وسايل نقليه يکي عناصر اصلي آن بوده است. طبق صحبتهاي سازندگان بازي، هرچيز چرخ دار بازي قابل استفاده و قابل سوار شدن خواهد بود.
وسايل نقليه بازي نيز همچنان قابل شخصي سازي و بهبود هستند و شما ميتوانيد با واحد پولي بازي و يا در طول روند بازي اسلحههاي بهتر و ديگر تجهيزات مورد نياز براي يک وسيله نقليه را خريداري کنيد تا هرچه بهتر بتوانيد از آن استفاده کنيد.
تواناييهاي شخصيت اصلي
يکي ديگر از نکات قابل توجه و جذاب اين نسخه، تواناييهاي فانتزي شخصيت قابل بازي آن خواهد بود، قدرتهاي متنوع و جذاب براي نابود کردن دشمنهايتان به خلاقانهترين حالت ممکن. به مانند سري بازي Doom و بخصوص نسخه آخر آن، مسئله فقط کشتن و نابود کردن دشمنهايتان نيست، بلکه هدف اصلي هرچه جذاب تر و جالبتر کشتن آنها خواهد بود. با قدرتهايي به مانند مشت زدن از ارتفاع که با هرچه بالاتر رفتن شما قدرت آن بيشتر ميشود و يا قدرت کينتيک (جنبشي) که ميتوانيد اهدافتان را به سمت خود بکشانيد يا آنها را پرت کرده و انواع و اقسام مجازاتها بر روي آنها اعمال کنيد.
شخصيت اصلي بازي يعني Walker در طول بازي به قدرتهاي جديد و جالبي دسترسي پيدا ميکند که روند مبارزات بازي را جذاب نگه داشته و از تکراري شدن آن جلوگيري ميکند.
اسلحهها
عهده دار اين بخش از بازي مطمئنا استديو id Software بوده است و تا اينجايي که از نمايشهاي بازي مشخص بوده است بازي هيچگونه کم و کاستي در اين بخش نخواهد داشت. از اسلحههاي کلاسيک به مانند شاتگان و رگبار و نارنجکها تا اسلحههاي عجيب و غريب و خلاقانه به مانند اسلحهاي دارت مانند که دشمنهايتان را به هر مکان و وسيلهاي پرتاب و ميخ ميکند يا تفنگ کمري عجيب که با شليک آن دشمنان به يک نقطه پرتاب ميشوند و با يک دکمه ديگر آتش ميگيرند. همچنين بومرنگ نسخه اصلي بازي نيز دوباره به جمع وسايل کشتارتان برگشته با اين تفاوت که قابليتهايش قابل پيشرفت و ساختن است تا به سلاح کشتار جمعي بهتري تبديل شود.
اين قضيه فقط براي بومرنگ نام آشناي بازي نيست بلکه شما ميتوانيد هر اسلحه و تجهيزات مورد علاقه خودتان را با آپگريدهاي متنوع بهبود ببخشيد، از قابليتهاي منحصر بفرد هر اسلحه تا چيزهاي جزيي به مانند قدرت و فاصله تاثير گذار و زمان بارگذاري و باقي موارد آن.
درباره این سایت