بررسي بازي Swords & Soldiers  2, عرضه عناوين استراتژي بر روي کنسول‌ها به دليل محدوديت کنترلر آن‌ها معمولاً هيچ وقت نتيجه خوبي در بر نداشته است و به همين دليل خيلي شاهد عرضه آثار استراتژي بر روي کنسول‌ها نيستيم. اما استوديو Ronimo Games با ساخت يک عنوان سايد اسکرولينگ 2 بعدي در سبک استراتژي سعي کرده‌است اين مشکل را از پيش رو بردارد و نتيجه کار آن‌ها عنوان Swords & Soldiers 2 است.



S&S2 سعي مي‌کند با استفاده پارس‌ها، وايکينگ‌ها و شياطين، داستان خير و شر را در قالبي طنز و متفاوت بيان کند. داستاني که عملاً به جز ديالوگ‌هاي بامزه‌اش جذابيت چندان زيادي نداشته و بازگو کردن آن در اواخر اثر به امري کلافه و خسته کننده تبديل مي‌گردد. مخصوصاً که در شروع هر مرحله شاهد ديالوگ‌هاي نسبتاً طولاني خواهيم بود که در طول آن‌ها داستان بازي بازگو مي‌گردد. هر چند کليت داستان پيدا کردن چراغ جادو و بازگرداندن زمين به حالت عادي است، اما سعي شده تا در طول مراحل داستان‌هاي فرعي مثل آزادسازي همسر يکي از وايکينگ‌ها، پيدا کردن گوسفندهاي يک آشپز و… در طول مراحل بازي قرار داده شود. در کل بازي خيلي سعي نمي‌کند تا داستانش جدي گرفته شود، اما قرار دادن ديالوگ‌هاي بعضاً طولاني و خسته کننده در شروع هر مرحله اين حس را به بازيکن منتقل مي‌کند که داستان نقشي اساسي در روند اثر دارد که اين گونه نبوده و در کل اين بخش به نقطه ضعف S&S2 تبديل مي‌گردد.

سازندگان S&S2 بيشترين سعي را کرده‌اند تا عنواني ساده و سرگرم کننده خلق کنند. به همين دليل با اثري ساده و نسبتاً سطحي طرف خواهيم بود که البته به لطف همين ساده و سرگرم کننده بودنش موفق مي‌شود تا ساعت‌ها ما را مشغول کنند. معمولاً مبارزات بازي چيزي بين 5 تا 20 دقيقه به طول مي‌انجامند و در آن‌ها ما تنها کنترل منابع و ساخت نيرو را بر عهده داريم. حتي حرکت نيروها هم به صورت خودکار انجام مي‌شود و در اکثر مراحل تنها دو راه براي حرکت نيروها فراهم شده که ما فقط مي‌توانيم جهت اين دو مسير را براي نيروهايمان انتخاب کنيم. بدين منوال کليت بازي بستگي به شانس، مديريت منابع و ساخت نيروهاي درست دارد. هر چند مکانيک بازي بسيار ساده و ابتدايي بوده، اما سازندگان اثر موفق شده‌اند از اين مکانيک ساده به درستي استفاده کرده و عنواني بي‌نقص را توسعه دهند. البته مشکل بازگو کردن داستان تنها مورد منفي است که به روند سرگرم کننده مراحل ضربه زده و از لذت بازي کم مي‌کند. يکي ديگر از موارد بازي که در مراحل ابتدايي آن به چشم مي‌خورد، سادگي بيش از حد مراحل است که البته با پيش‌روي در آن، روند مراحل هم تغيير کرده و شاهد مبارزات نسبتاً طولاني و سرگرم کننده‌اي خواهيم بود. اين روند ساده در ابتدا تمايل بازيکن به ادامه عنوان را از بين مي‌برد و همراه شدن آن با داستان خسته کننده اثر هم کامل کننده رها کردن بازي است. هر چند با پيش‌روي در مراحل روند ساده آن تغيير کرده و کمي سخت مي‌شود اما بازي هيچ‌وقت نمي‌تواند شما را به چالش بکشد و به بيان ديگر اصلاً اين عنوان براي آن ساخته نشده است. بلکه اثر سعي مي‌کند تا با مراحل کوتاه و ساده خود تنها پر کننده اوقات خالي ما باشد و به لطف سوييچ حالا مي‌توان بازي را در اوقات مرده، مترو و در حال قدم زدن تجربه کرد.

همان طور که بالاتر گفتم، در بازي پارس‌ها، وايکينگ‌ها و شياطين حضور دارند و مراحل داستاني هم از کنترل سه لشکر نام برده شده شکل گرفته شده است. البته در طول مراحل داستاني اجازه انتخاب مستقيم به مخاطب داده نمي‌شود، اما بازي سعي کرده‌است هر سه گروه را در قالب يک گروه ترکيب کند. اجازه انتخاب هر کدام از گروه‌ها هم در بخش آنلاين و هم بخش custom games فراهم شده است. هر کدام از جناح‌هاي S&S2 داراي قدرت‌ها و ضعف‌هاي مخصوص به خود هستند که تقابل آن‌ها علاوه بر ايجاد بالانس لازم، جنگ‌هاي جذابي را هم فراهم مي‌کند. به عنوان مثال پارس‌ها از قدرت کمي بهره مي‌برند، اما در عوض قادر خواهند بود تا جان از دست داده خود را بازگردانند. وايکينگ‌ها داراي بيشترين قدرت هستند، اما در عوض آهسته حرکت مي‌کنند و در نهايت شياطين موجوداتي نسبتاً ضعيف هستند که به لطف تعداد بالايشان مي‌توانند دردسر ساز شوند.



مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

Evelyn InfoBlog Johnson Plus/مرجع مود و اموزش های متنوع دانلود آهنگ جدید دانلود فایل بهترین سایت دانلود کتاب خارجی انواع درب ضد سرقت گالری آنتیک خرید و فروش انواع طلاجات